دنیای فن کویل

بزرگنرین مرجع دانش رسمی فن کویل در بین وبلاگ های فارسی

دنیای فن کویل

بزرگنرین مرجع دانش رسمی فن کویل در بین وبلاگ های فارسی

وبلاگ دنیای فن کویل مفتخر است تا به روز ترین دانش ها و دقیق ترین اطلاعات درباره فن کویل را برای دوست داران فن کویل و سایر تاسیسات تهویه مطبوع همچون کولر گازی، داکت اسپلیت، چیلر و ... به اشتراک بگذارد. همچنین بهرین برندهای فن کویل و کارامدترین مدل ها را در این وبلاگ مشاهده خواهید کرد.

تفاوت یونیت فن کوئل در مقابل یونیت داخلی کولر گازی چیست؟

به زبان ساده ، یک یونیت داخلی کولر گازی جزئی از سیستم های تهویه مطبوع است که هوا را از طریق مجرای خنک کرده و توزیع می کند.

یونیت فن کویل یک سیستم مستقل است که هوای موجود را در یک فضای کوچک گردش می کند ، اما می تواند بخشی از سیستم سیستم تهویه مطبوع نیز باشد.

 

شما می توانید در یکی از پست های قبلی ما ، یک نمای کلی از یونیت داخلی کولر گازی  را بیابید ، اما به طور خلاصه: یونیت داخلی کولر گازی  سیستمی است که هوا را در مجرای ساختمان گردش می دهد. این ترکیب از اجزای مختلفی مانند دمنده ، میادین صوتی و کویلهای خنک کننده و گرمایش تشکیل شده است.

 

هر مؤلفه یونیت داخلی کولر گازی  به خودی خود یک سیستم است. در واقع ، شما گزینه های مختلفی برای طراحی و تنظیمات مختلف دارید و این امکان را برای شما فراهم می کند که یونیت داخلی کولر گازی  را با محوریت نیازهای خاص ساختمان خود بسازید.

 

فرآیند انتخاب و نصب خط مقدم در ارتباط با یونیت داخلی کولر گازی  ها گسترده و گران است.

 

شما باید سیستم یونیت داخلی کولر گازی  خود را به درستی پیکربندی کنید تا اطمینان حاصل کنید که سیستم سیستم تهویه مطبوع شما با کارآمد کار می کند. یک سیستم تهویه مطبوع ناکارآمد انرژی زیادی را مصرف می کند و هزینه های عملیاتی ساختمان شما را بالا می برد.

 

علاوه بر این ، یک سیستم تهویه مطبوع ناکارآمد همچنین می تواند در معرض خرابی قرار بگیرد ، این امر باعث ایجاد مشکلات مربوط به نگهداری و افزایش هزینه های چرخه عمر ساختمان شما می شود.

 

آیا اطلاعات بیشتری در مورد سیستم های سیستم تهویه مطبوع دارید؟

 

معرفی سریع واحدهای تهویه هوا

 

یونیت داخلی فن کویل به اندازه یونیت داخلی کولر گازی  پیچیده یا گسترده نیست. این سیستم یکتایی است که می تواند به تنهایی عملکرد خود را برای گردش هوا در یک منطقه و بدون مجاری انجام دهد.

 

یک تفاوت عمده بین یونیت داخلی فن کویل و یونیت داخلی کولر گازی در این است که یونیت داخلی کولر گازی  ها می توانند هوای بیرون هوا را گرم کرده و آن را گرم کنند یا آن را خنک کنند (یعنی تهویه مطبوع). با این حال ، یونیت داخلی فن کویل ها فقط می توانند هوایی را که در حال حاضر در آن منطقه وجود دارد با کشیدن آن و حرکت مجدد از طریق کویل گرمایش یا خنک کننده آن شرط کنند.

 

فن کوئل عمودی

 

در نتیجه ، یونیت داخلی فن کویل ها معمولاً برای گرم کردن یا خنک کردن مناطق کوچک مانند یک اتاق بازی خصوصی در یک کازینو استفاده می شوند. یونیت داخلی فن کویل معمولی فضایی از 150 متر مربع را در بر می گیرد.

 

یونیت داخلی کولر گازی  در ساختمانهای بزرگ با سیستم سیستم تهویه مطبوع متمرکز مانند توزیع هوای زیر کف شایع تر است. سیستم های سیستم تهویه مطبوع مبتنی بر یونیت داخلی کولر گازی  نیز از یونیت داخلی فن کویل ها پر سروصدا هستند.

 

از طرف دیگر ، یونیت داخلی فن کویل ها نیز نسبت به یونیت داخلی کولر گازی  ها بسیار ارزان تر برای تهیه و نصب هستند. همچنین می توانید یونیت داخلی فن کویل ها را در تنظیمات متنوعی از جمله کفپوش و سقف نصب کنید.

 

هزینه و تنوع گزینه های پیکربندی ، یونیت داخلی فن کویل ها را برای خانه ها و آپارتمان های بدون سیستم تهویه مطبوع جذاب می کند. با این وجود ، یونیت داخلی فن کویلs ممکن است با پوشاندن مناطقی که به کار سیستم تهویه مطبوع وصل نشده اند ، از سیستم سیستم تهویه مطبوع مبتنی بر یونیت داخلی کولر گازی  پشتیبانی کنند.

 

هزینه های عملیاتی سیستم تهویه مطبوع

 

کدام یک را انتخاب می کنم؟

 

انتخاب شما به نیازهای ساختمان خاص شما بستگی دارد. اگر کنترل هزینه و کاهش پیچیدگی پروژه هدف اصلی است ، بنابراین شما ممکن است یونیت داخلی فن کویل ها را بیش از یونیت داخلی کولر گازی  ترجیح دهید.

 

با این حال ، یک ساختمان اداری بزرگ که به انتشار و جایگزینی هوا مجاری احتیاج دارد ، به یونیت داخلی کولر گازی  احتیاج دارد.

 

نگهداری فن کوئل

 

در واقع ، اگر یک پروژه سیستم تهویه مطبوع بزرگ دارید ، پس باید گزینه های مبتنی بر یونیت داخلی کولر گازی  خود را بررسی کنید. در حالی که یک سرمایه گذاری مقرون به صرفه تر و پیچیده تر است ، می توانید یک پروژه پیچیده سیستم تهویه مطبوع را در بودجه و زمان بندی کاملاً طراحی و پیاده سازی کنید.

 

استخر تجهیز

  • کریم جباری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی